مشتریان گرامی به دلیل نوسانات شدید ارز، قیمت های سایت به روز نبوده، لطفا جهت اطلاع از قیمت ها و موجودی تماس بگیرید. تلفن 02188800306-09128916034

انواع دوربین مداربسته داهوا

بازدید: 91 بازدید
انواع دوربین مداربسته داهوا

دوربین های مداربسته داهوا یکی از برندهای پیشرو در بازار با طیف وسیعی از امکانات می باشد. بسته به نوع، کیفیت و کارایی باید بدانید که گزینه های زیادی برای خرید دوربین مداربسته داهوا یا پکیج دوربین مداربسته داهوا وجود دارد. این برند همچنین با شعار مشتری مداری دوربین های امنیتی را با تعادل نسبتا خوب بین کیفیت و قیمت عرضه می کند.
با ما همراه باشید تا انواع دوربین های مداربسته داهوا را با توجه به عملکرد، نیاز و فناوری های مورد استفاده آن ها بشناسید. زیرا بررسی ویژگی هایی مانند کیفیت تصویر، لنز دوربین، دید در شب، ظاهر، فناوری های بهبود تصویر و سنسورهای تشخیصی مورد استفاده در دوربین های مداربسته با توجه به نیاز شما بسیار مهم است.

خرید دوربین مداربسته
خرید دوربین مداربسته

کمپانی داهوا، بهترین مارک دوربین مداربسته؟

داهوا یک ارائه دهنده خدمات و اینترنت اشیاء متمرکز بر ویدئو است که در این فناوری نوآوری می کند و راه حل های امنیتی سرتاسری را برای مشاغل و مصرف کنندگان ارائه می دهد. داهوا در تلاش است تا دوربین های امنیتی را با کاربردهای مختلف به بازار عرضه کند و بر یکپارچگی و مشتری مداری تأکید دارد. بر اساس گزارش IHS، این برند چینی در سال 2017 در بین 50 دوربین مداربسته برتر رتبه سوم و در سال 2018 از نظر سهم بازار دوربین های مدار بسته در رتبه دوم جهان قرار گرفت. 

انواع دوربین مداربسته داهوا با قابلیت ضبط صدا و تصویر

داهوا سه سری محصول با سه نقطه قیمت و کاربرد ارائه می دهد. سری اولترا به عنوان بهترین سریال شناخته می شود. به طور کلی، این دوربین ها در مشاغل متوسط ​​و بزرگ که به برنامه های امنیتی پیشرفته نیاز دارند، بهترین استفاده را دارند. ProSeries یک محصول جذاب و بسیار مقرون به صرفه را به مصرف کننده عمومی ارائه می دهد. اکثر دوربین های این سری محدوده دینامیکی گسترده ای را ارائه می دهند که دوربین را برای نور مستقیم خورشید یا فضاهای باز ایده آل می کند. آخرین مدل LiteSeries است که برای کاربردهای کوچک و متوسط ​​طراحی شده است. این سری یک انتخاب عالی برای کاربرانی است که به امکانات اولیه دوربین امنیتی با قیمت پایین نیاز دارند.

پک کامل دوربین مداربسته داهوا 

این شرکت طیف وسیعی از دستگاه DVR را برای کار با سیستم های امنیتی کاربران ارائه می دهد. فناوری NVR داهوا دارای پردازنده قدرتمند با کیفیت ضبط بالا و وضوح 4K است. داهوا از فناوری ePoE خود برای انتقال نیرو و داده در مسافت های طولانی از طریق کابل های اترنت یا کواکسیال استفاده می کند و زمان و هزینه را کاهش می دهد.
اگر به دنبال یک پکیج کامل و ارزان قیمت هستید، ما دستگاه ضبط ویدئوی دیجیتال DVR داهوا مدل DH-XVR1A08 را که از 8 دوربین پشتیبانی می کند و تا 6 ترابایت ظرفیت دارد و اگر به دنبال ظرفیت بالا در قیمت بسیار مناسب، مدار داهوا DH-XVR5216AN-X برای شما ارزان خواهد بود.

تفاوت دوربین مداربسته آنالوگ و دوربین مداربسته دیجیتال

دوربین مداربسته HD اطلاعات را از طریق امواج رادیویی منتقل می کند و از آنجایی که تحت تاثیر آلودگی صوتی است و قدرت انتقال کمی دارد، امروزه به ندرت در بازار یافت می شود. اما دوربین های دیجیتال اطلاعات را از طریق اینترنت منتقل می کنند و به اندازه دوربین های آنالوگ حساس نیستند. تنها مشکل این دوربین ها هک است که با رعایت اصول اولیه می توان آن را به حداقل رساند. تفاوت های دیگر شامل موارد زیر است

فرستنده و گیرنده دوربین مدار بسته دیجیتال قابل اعتماد و قابل اعتماد
بهترین کیفیت دوربین مداربسته دیجیتال
کنترل بی سیم با کیفیت بالا بر روی دوربین های مداربسته دیجیتال

دوربین مداربسته ارزان مگا‌پیکسلی داهوا

به لطف پیشرفت تکنولوژی، نسل جدیدی از دوربین های مداربسته آنالوگ وارد بازار شده است که تفاوت زیادی با دوربین مداربسته آنالوگ قدیمی دارد. از مهمترین آنها می توان به کیفیت بالای آن و نوع واحد اندازه گیری آن اشاره کرد که در این مدل ها واحد اندازه گیری مگاپیکسلی می باشد. این سیستم همچنین از همان کابل کواکسیال برای انتقال تصاویر استفاده می کند. در این سیستم دوربین مداربسته داهوا CVI نامیده می شود.

از نظر کیفیت، دوربین داهوا CVI از استاندارد بالاتری نسبت به سایر دوربین های AHD مگاپیکسلی برخوردار است. در این میان، مدل دوربین مداربسته آنالوگ داهوا DH-HAC-HDW1200MP نه تنها انتظارات اولیه یک دوربین مانند کیفیت بالا و قابلیت زوم را برآورده می کند، بلکه با قیمت بالا در رده دوربین های مدار بسته قرار می گیرد.

دوربین مداربسته تحت شبکه IP داهوا 

دوربین مداربسته تحت شبکه IP یا دوربین پروتکل اینترنت این برند نوعی دوربین دیجیتال است که داده های نظارتی را دریافت کرده و داده ها را از طریق اینترنت ارسال می کند. این دوربین‌ها تصاویر را مستقیماً از طریق اینترنت به اشتراک می‌گذارند تا از هر کجای کره زمین به راحتی دسترسی داشته باشید. ویدئو برای انتقال اطلاعات پهنای باند فشرده شده است تا بتوانید دسترسی واضح و آسان به اینترنت داشته باشید. به طور معمول، با این نوع دوربین‌ها، فیلم در ضبط‌کننده‌های ویدئوی شبکه (NVR) یا در نرم‌افزار امن برای دسترسی بعدی ذخیره می‌شود.

مزایای دوربین مداربسته تحت شبکه دیجیتال

یکی از مزیت های اصلی آن تماشای اینترنت از هر جای دنیا است و در صورت نیاز می توان به راحتی به تصاویر ذخیره شده دسترسی داشت. همچنین نصب آن آسان است زیرا به کابل کواکسیال یا سیستم کامپیوتری نیاز ندارد. چنین دوربین هایی اغلب کیفیت پایینی دارند.
دوربین های مداربسته تحت شبکه IP یک انتخاب ایده آل برای صاحبان مشاغلی است که اغلب از خانه یا محل کار خود دور هستند و در حال حرکت هستند. زیرا با استفاده از رایانه شخصی، لپ تاپ و رایانه شخصی یا تلفن همراه می توان فیلم ها را از هر کجای دنیا تماشا کرد.

انواع دوربین مداربسته بر اساس شکل ظاهری

1. دوربین مداربسته بولت داهوا

دوربین مداربسته داهوا بولت طراحی استوانه ای نمادین دارد و در منظره یاب قرار دارد. این نوع دوربین ها قابلیت دیدن فواصل زیاد را دارند و معمولا در فضای باز قرار می گیرند. بنابراین در برابر آب، گرد و غبار و خاک مقاوم هستند.

دوربین مداربسته بولت داهوا
دوربین مداربسته بولت داهوا

یکی از مزیت های اصلی طراحی آن قابل رویت بودن برای عموم است که می تواند به عنوان یک عامل بازدارنده در برابر سرقت یا خرابکاری احتمالی تلقی شود. این دوربین در برابر آلودگی مقاوم است و در محیط های سخت مختلف بسیار کاربردی است. همچنین این نوع دوربین در محیط های بارانی یا تابش و انعکاس نور مانیتورینگ خوبی را فراهم می کند.
دوربین مداربسته بولت در صنایع مختلف مانند تولید، مدیریت املاک و کشاورزی به خوبی کار می کند. این دوربین جدید نه تنها تصاویری با کیفیت خوب می گیرد، بلکه به عابران پیام می دهد که مکان شما در حال تماشا است. بنابراین این نوع دوربین بهترین راه حل برای نظارت بر محیط بیرون است.
همچنین دو نوع دوربین مداربسته بولتی و دوربین مداربسته پیچی برای نیازهای مختلف در بازار موجود است. اگر به دنبال یک دوربین مداربسته پرفروش هستید که نه تنها قیمت مناسبی داشته باشد، بلکه از آخرین فناوری ها مانند Auto White Balance (AWB)، فناوری AGC و فناوری TVL پشتیبانی کند، دوربین مداربسته داهوا DH-HAC- B2A21P را توصیه می کنیم.

2-دوربین مداربسته دام داهوا

همانطور که از نام آن پیداست دوربین مداربسته دام در خانه ای گنبدی شکل قرار گرفته است. اگرچه این نوع دوربین طراحی محتاطانه ای دارد، اما امنیت را در نوع خود تامین می کند. از آنجایی که این یک گنبد است، تشخیص اینکه دوربین به کدام جهت اشاره می کند دشوار خواهد بود و از سرقت یا خرابکاری احتمالی جلوگیری می کند.

دوربین مداربسته دام داهوا
دوربین مداربسته دام داهوا

یکی از مزیت های آن طراحی جمع و جور آن است که امکان قرار دادن آن را در هر مکانی چه در مکان باز و چه در بسته و بدون جلب توجه آسان می کند و طراحی گنبدی شکل آن میزان آسیب دیدگی را کاهش می دهد. به علاوه با چرخش 360 درجه هیچ گوشه ای از دید این دوربین پنهان نخواهد بود.
این بهترین دوربین مداربسته برای مغازه ها، رستوران ها، کافه ها و هتل ها است، زیرا این طراحی به شما اجازه می دهد تا فضای بیشتری از خانه خود را ببینید. بسیاری این گزینه را بهترین دوربین مداربسته داخلی می دانند. زیرا می توان آن را در نقاط استراتژیک سقف قرار داد تا تمام زوایای اتاق را پوشش دهد.
همچنین برای نیازهای مختلف دو نوع دوربین مداربسته آنالوگ دام و دوربین مداربسته شبکه دام در بازار موجود است. پیشنهاد ما دوربین مداربسته داهوا DH-HAC-HDBW1200EP است که برای کنترل و تصحیح نور کم از فیلتر AGC استفاده می کند و از مزایای آن دید در شب قوی و اتصال از طریق سوکت BNC کابل کواکسیال می باشد.

3. دوربین مداربسته PTZ 

این نوع دوربین با نام‌های دوربین مداربسته اسپیددام یا  PTZ یا Speed ​​Dome نیز شناخته می‌شود و قابلیت ضبط در ابعاد افقی و عمودی و زوم کردن روی تیم امنیتی را دارد. تیم امنیتی شما می تواند کنترل کاملی بر فایل های دانلود شده داشته باشد. با لمس یک دکمه، لنز دوربین را می توان به چپ و راست، بالا و پایین کج کرد یا بزرگنمایی کرد. اگر تماشاگر شما در حال تماشای ویدیوی آنلاین در سایت است، این گزینه خوبی است.

دوربین مداربسته PTZ 
دوربین مداربسته PTZ

مزایای دوربین مداربسته گردان اسپید دام داهوا

دوربین های Speed ​​Dome به لطف امتیاز IP66 می توانند در هر شرایطی از جمله برف، باران و غیره کار کنند.
وضوح تصویر در این دوربین ها معمولا عالی است، بنابراین ویژگی های چهره را می توان به خوبی تشخیص داد.
برخی از این دوربین ها می توانند مستقیماً به صورت بی سیم متصل شوند.
دوربین‌های Speed ​​Dome به شما این امکان را می‌دهند که خانه یا محل کار خود را از هر کجا که هستید، از طریق تلفن همراه و اینترنت نظارت کنید.

موارد استفاده دوربین چرخشی داهوا

این نوع دوربین بهترین انتخاب برای مشاهده از راه دورر است و با تجهیزات مهم و ارزشمند بهترین دوربین مداربسته ساختمان های تجاری محسوب می شود. به عنوان مثال، می‌توانید دوربین را طوری تنظیم کنید که وقتی حرکت در ورودی موزه تشخیص داده می‌شود، در یک نقطه ورودی یا خروجی خاص قرار گیرد. بنابراین، حتی اگر از راه دور کنترل نشود، دوربین می تواند منطقه بزرگی را پوشش دهد و می تواند بسیاری از عملکردهای دوربین ثابت را انجام دهد.

4.دوربین مداربسته وایرلس یا بی‌سیم

دوربین‌های مداربسته بی‌سیم برای به حداقل رساندن زمان نصب ایجاد شده‌اند. همچنین این دوربین‌ها ظاهر مرتبی را ارائه می‌دهند که ممکن است فاکتور مهمی برای مکان‌هایی مانند اماکن ‌تاریخی، موزه‌ها یا خانه‌های مجلل باشد.

دوربین مداربسته وایرلس یا بی‌سیم
دوربین مداربسته وایرلس یا بی‌سیم

دوربین بی‌سیم خوب چه مزیت‌هایی دارد؟ 

یکی از مزایای اصلی آن نصب آن است که ساده تر از یک سیستم مدار بسته سنتی است. او همچنین به یک ظاهر کمتر برجسته اشاره کرد. البته برد دوربین وایرلس بین 70 تا 140 متر است و در صورت عدم وجود مانع برد آن افزایش می یابد که یکی از مزیت های آن است.

اگر دید بدون مانع برای محل کار یا زندگی شما مهم است، دوربین های مدار بسته بی سیم یک گزینه امنیتی عالی هستند. ظاهر جمع و جور آنها به آنها کمک می کند تا در داخل خانه پنهان شوند. همچنین نیاز به نصب و نگهداری کمتری دارد و تصاویر به راحتی از اینترنت در دسترس هستند.

کیفیت و مشخصات فنی دوربین مدار بسته داهوا

کیفیت تصویر: دوربین های مداربسته داهوا بسته به بودجه و اهمیت سطح امنیتی با کیفیت تصویر متفاوتی تولید می شوند.
لنز دوربین: لنزهای دوربین مداربسته داهوا در دوربین های آنالوگ با کیفیت مگاپیکسل متفاوت و دوربین های تحت شبکه با کاربردهای مختلف از جمله لنزهای ثابت، وریفوکال، زوم و موتوری تولید می شوند.
دید در شب: دید در شب به معنای تصویربرداری در تاریکی مطلق است و تجزیه و تحلیل دقیق تری ارائه می دهد.
سیستم تقویت تصویر: دوربین های مدار بسته دارای ویژگی هایی هستند که می توانند بهترین تصویر را در شرایط مختلف ارائه دهند. برای مثال فیلتر AGC در دوربین ها برای کنترل و تصحیح نور کم محیط و ثبت تصاویر با کیفیت بالا استفاده می شود، در حالی که در سیستم های دوربین مدار بسته آنالوگ از استاندارد TVL برای نمایش وضوح تصویر دوربین استفاده می شود.
سنسورهای دوربین مداربسته: دوربین‌های مداربسته با تکنولوژی بالا مجهز به سنسورهایی با قابلیت‌های پیشرفته هستند، مانند سنسور DSP که می‌تواند سیگنال‌های ساخته شده توسط انسان و نویز را تشخیص دهد. همچنین DSP حساسیت واحد گیرنده را تا حد زیادی افزایش می دهد.

انواع دوربین مداربسته داهوا بر اساس کیفیت

1. دوربین مداربسته مادون قرمز داهوا

همانطور که از نام آن پیداست، دوربین مداربسته مادون قرمز داهوا برای عملکرد بهینه در محیط های تاریک و با استفاده از فناوری مادون قرمز طراحی شده است. مدل‌های مادون قرمز گران‌تر از دوربین‌های روز و شب هستند و کسانی که این گزینه را انتخاب می‌کنند متوجه می‌شوند که ضبط در شب برای امنیت کسب‌وکارشان ضروری است.

مزایای دوربین های مداربسته دید در شب رنگی داهوا

یکی از مزیت های اصلی این دوربین LED های مادون قرمز است که ضبط را حتی در شرایط تاریک تضمین می کند. در طول روز یا زمانی که هوا روشن تر است، فیلتر مادون قرمز تصاویر واضحی را ارائه می دهد. این دوربین همچنین می تواند تصاویر را در مه، گرد و غبار یا دود ضبط کند.
این نوع دوربین مداربسته برای دید در شب بهترین است. بنابراین برای کسانی که نیاز به ضبط عالی و قابل اعتماد در تاریکی مطلق دارند، انتخاب خوبی است. به عنوان مثال، بانک ها، مزارع و کارخانه های تولیدی.

2. دوربین مداربسته روز و شب داهوا (ِDay and Night)

این دوربین ها به طور ویژه برای عملکرد کارآمد و تصویر مناسب در هر نوری طراحی شده اند. آنها هم در روز و هم در شب، تصاویر ویدیویی واضحی را ضبط می کنند که در شرایط تغییر نور تار نمی شوند. این امر با تراشه های تصویر بسیار حساسی که در آنها تعبیه شده است به دست می آید.

دوربین مداربسته روز و شب داهوا (ِDay and Night)
دوربین مداربسته روز و شب داهوا (ِDay and Night)

یکی از مزایای اصلی آن ضبط واضح در نور کم است. علاوه بر این، این نوع دوربین ها معمولا می توانند به صورت رنگی و سیاه و سفید ضبط کنند.
علاوه بر این، این نوع دوربین در تابش خیره کننده، نور مستقیم خورشید، انعکاس و نور کم به خوبی عمل می کند و دارای پوششی است که دوربین را در برابر عوامل محافظت می کند.
انواع مختلفی از دوربین های مدار بسته مناسب برای استفاده در فضای باز وجود دارد، اما تصویربرداری فوق العاده حساس این دوربین را منحصر به فرد می کند. این سیستم برای مکان های تجاری که نیاز به نظارت 24 ساعته در فضای باز با شرایط نوری متفاوت دارند ایده آل است.

3. دوربین مداربسته HD داهوا 

دوربین مداربسته HD کیفیت تصویر بی‌نظیری را ارائه می‌دهند و از وضوح بسیار بالایی برخوردارند. بسته به بودجه شما، آن‌ها می‌توانند از وضوح 720p تا حداکثر 4K را ارائه دهند. بنابراین این مورد پیش نمی‌آید که تصویر در حال ضبط، مخدوش یا خراب به‌نظر برسد.

مزایای دوربین‎ مداربسته با کیفیت و وضوح بالا 

در نتیجه از مزایای اصلی این نوع دوربین ضبط تصاویر با وضوح بالا چه در حالت عادی چه در حالت زوم و بزرگنمایی بوده و این قابلیت در اکثر مدل‌های دوربین مداربسته مانند دام و بولت موجود است.

بنابراین دوربین‌های با وضوح بالا به ویژه برای استفاده در محیط‌هایی مانند سوپرمارکت‌های بزرگ یا طلافروشی‌هایی که احتمال سرقت زیاد وجود دارد بسیار مفید هستند.

نتیجه گیری

همانطور که گفته شد در انتخاب انواع دوربین مداربسته داهوا باید کیفیت تصویر، لنز دوربین، قابلیت دید در شب، حضور، فناوری های بهبود تصویر و سنسورهای تشخیصی مورد استفاده در نظر گرفته شود. همچنین باید مواردی مانند استهلاک کم، پوشش فضای داخلی و خارجی و همچنین هزینه خرید دوربین امنیتی دوبل و بسته همراه را در نظر بگیرید. هدف از این مقاله بررسی ویژگی های ضروری یک سیستم دوربین مداربسته است تا شما را در خرید دوربین مدار بسته متناسب با بودجه شما راهنمایی کند. لطفا با وارد کردن نظرات و پیشنهادات خود به بهبود مقالات کمک کنید.

دسته‌بندی مجله اینترنتی سرای شبکه
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت