مشتریان گرامی به دلیل نوسانات شدید ارز، قیمت های سایت به روز نبوده، لطفا جهت اطلاع از قیمت ها و موجودی تماس بگیرید. تلفن 02188800306-09128916034

معرفی کامل کابل شبکه نگزنس

بازدید: 60 بازدید
زمان مطالعه: 10 دقیقه
معرفی کامل کابل شبکه نگزنس

کابل شبکه نگزنس یکی از بهترین برندهای کابل شبکه در زمینه تجهیزات شبکه می باشد و کیفیت بسیار خوبی دارد. در این مقاله به معرفی کابل شبکه نگزنس می پردازیم.
نگزنس یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده انواع محصولات شبکه است. تجهیزات شبکه تجاری به صدها کشور در سراسر جهان صادر شده است و تکنسین های شبکه می توانند از آنها استفاده کنند. کابل شبکه یکی از مهمترین تجهیزات است.

خرید کابل شبکه
خرید کابل شبکه

کابل شبکه ناگزنس تنوع زیادی دارد و در انواع و گروه های مختلف به فروش می رسد. نگزنس در تولید کابل های شبکه خود از لایه های مقاوم با کیفیت بالا استفاده کرده است. به همین دلیل کمترین اثر را در برابر جذب نویز و اختلالات الکترومغناطیسی دارد.
استفاده از کابل های اصلی و باکیفیت شبکه نگزانس به بهینه سازی و بهبود عملکرد شبکه کمک می کند.در این مقاله شما را با کابل ها، گروه ها و مشخصات کامل شبکه نگزنس آشنا می کنیم. نحوه تشخیص عوامل و عوامل تقلبی در خرید کابل نگزنس اورجینال با مجله رندی همراه باشید.

انواع کابل شبکه نگزنس

قبل از آشنایی با کابل شبکه، اجازه دهید نگاهی به مشخصات، سرعت، تکنولوژی، استاندارد کابل های شبکه و غیره بیاندازیم. باید بگوییم که به چند دسته تقسیم می شود که هر کدام از این کابل ها برای سیستم خاصی مناسب هستند.
از محبوب ترین نخ های نگزنس در ایران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کابل شبکه نگزنس cat۶ sftp

این نوع کابل متعلق به گروه Cat6 بوده و دارای روکش پی وی سی و همچنین فویل آلومینیومی و لایه محافظ می باشد. این کابل دارای کویل های 500 متری می باشد.

کابل شبکه نگزنس cat۶ utp

این نوع کابل LAN بدون روکش، بدون فویل است و به طور معمول دارای ضخامت مسی 0.55 تا 0.58 میلی متر در هر رشته است. این کابل دارای قرقره های 305 متری می باشد.

کابل شبکه نگزنس cat۶ sftp outdoor

این نوع کابل باید دارای روکش بدون PVC باشد. معمولا روکش لاستیکی و مشکی دارد، بنابراین در اثر تماس با هوا آسیبی نمی بیند.

کابل شبکه نگزنس cat۶ sftp indoor

این کابل از نظر فنی ساختار و عملکردی مشابه کابل فضای باز دارد، با این تفاوت که مقاومت غلاف و پوشش بیرونی آن کمتر از کابل شبکه بیرونی است. به همین دلیل از این کابل LAN اغلب در محیط های داخلی و ساختمان ها استفاده می شود.

کابل شبکه نگزنس Cat۶a

این کابل ها دارای سرعت انتقال اطلاعات برابر با 10 گیگابایت بر ثانیه و پهنای باند برابر با 500 مگاهرتز هستند و نسبت به کابل های LAN Cat6 مدل پیشرفته و پیشرفته تری به حساب می آیند. این کابل در مدل های UTP و SFTP و دارای دو مدل داخلی و خارجی می باشد.

کابل شبکه نگزنس Cat۷

این نوع کابل های شبکه دارای سرعت انتقال اطلاعات 25 گیگابایت بر ثانیه و پهنای باند 600 مگاهرتز هستند. این کابل یکی از بهترین کابل های شبکه موجود در بازار می باشد زیرا دارای دریافت صدای کم و کیفیت بسیار بالایی می باشد.
در تعیین کابل های LAN، حرف E بعد از اعداد به معنای بهبود یافته است، یعنی سرعت انتقال داده افزایش می یابد.
در تعیین کابل های LAN، حرف a در کنار اعداد به معنای افزایش است که به معنای پهنای باند بیشتر است.

انواع کابل شبکه نگزنس
انواع کابل شبکه نگزنس

کابل نگزنس تست فلوک

همانطور که قبلا اشاره کردیم، برای بررسی صحت کابل های شبکه می توان از تست هایی مانند تست تصادف استفاده کرد. تست فلوک یکی از مهمترین ابزارهای مورد استفاده متخصصین است و به دو صورت کانالی و دائمی انجام می شود.
تست کانال: در این نوع تست دو سر کابل قفل شده و به دستگاه متصل می شود. البته باید توجه داشته باشید که طول کابل 90 متر است.
تست دائمی: در این تست هر دو سر کابل 90 متری سوئیچ شده و سپس وارد دستگاه شده و مورد ارزیابی قرار می گیرد. تست اقامت نسبت به تست کانال پیشرفته تر و خاص تر است و کابل هایی که تست اقامت را پشت سر می گذارند از تست کانال نیز عبور می کنند.

کابل نگزنس تست فلوک
کابل نگزنس تست فلوک

انواع کابل LAN نگزانس

کابل شبکه نگزنس انواع مختلفی دارد. نکسانس محصولات خود را در گروه های مختلفی به بازار عرضه کرده است تا مشتریان بتوانند هر کدام را با توجه به نیاز و توپولوژی شبکه خود انتخاب کنند. در ادامه به نصب انواع کابل های مورد استفاده با نماد نگزانس اشاره می کنیم:
کابل شبکه Cat5: کابل هایی که از این گروه از استانداردهای سرعت پیروی می کنند، می توانند اطلاعات و داده ها را با سرعت 150 مگابیت در ثانیه انتقال دهند.
کابل Nexrance Cat5e: حرف e که در جلوی Cat5 قرار گرفته است نشان دهنده کیفیت برتر کابل نسبت به نسل قبل است. کابل های گروه Cat5e را می توان در شبکه هایی که به سرعت 1000 مگابیت بر ثانیه نیاز دارند استفاده کرد.
کابل شبکه Cat 6: کابل های شبکه با این استاندارد و گروه امروزه بیشترین استفاده را در ایران دارند. کابل های Cat6 می توانند اطلاعات را با سرعت 1000 مگابیت در ثانیه انتقال دهند.
کابل Nexsens Cat6a: این کابل دارای سرعت انتقال اطلاعات 10000 مگابایت بر ثانیه بوده و نسبت به نسل قبلی خود Cat6 از پهنای باند و کیفیت بیشتری برخوردار است.
کابل شبکه Cat7: کابل Cat7 به یکی از محبوب ترین کابل هایی تبدیل شده است که می تواند اطلاعات را با سرعت 1000 مگابیت در ثانیه انتقال دهد.
کابل شبکه Cat8: این گروه شامل آخرین نسل کابل های شبکه می باشد. این کابل ها سرعت بالایی دارند. پهنای باند 2 گیگاهرتز کابل های Cat8 سرعت شبکه را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

ساختار کابل شبکه می تواند برهنه، محافظ یا هر دو باشد. هر چه کابل محافظ و کنده تر باشد، نویز کمتری دریافت می کند و در نتیجه عملکرد شبکه بهتر می شود. در ادامه به دو ساختار مهم کابل شبکه نگزنس اشاره می کنیم.

کابل هایی از نوع FTP و STP نیز وجود دارد که نوع اول تنها دارای فویل و نوع دوم تنها دارای شیلد در ساختار کابل است

انواع کابل LAN نگزانس
انواع کابل LAN نگزانس

کابل شبکه نگزنس Outdoor

کابل‌های نگزنس اغلب به رنگ نارنجی فروخته می‌شوند و بسته به طراحی آن‌ها می‌توانند داخلی یا خارجی باشند. کابل های داخلی برای مصارف داخلی استفاده می شود. اما کابل های شبکه بیرونی نگزنس با روکش لاستیکی مقاوم ساخته شده و در محیط های بیرونی قابل استفاده است. این کابل ها معمولا مشکی هستند.

روکش کابل شبکه نگزانس

همه کابل های شبکه یکی از دو نوع پوشش زیر را دارند:
عایق LSZH: این عبارت مخفف هالوژن کم انتشار صفر است، به این معنی که در ساخت آن از هیچ هالوژنی استفاده نمی شود و در هنگام آتش سوزی دود سمی تولید نمی کند.
پوشش PVC: این کلمه مخفف پلی وینیل کلراید است. PVC انعطاف پذیری خوبی دارد و نسبت به کابل روکش دار LSZH ارزان تر است.

پچ کورد نگزنس و پچ پنل نگزنس

کابل شبکه نگزنس به صورت کویل به فروش می رسد و مصرف کنندگان می توانند با توجه به نیاز خود، طول مورد نظر خود را قطع کرده و سوکت ایجاد کنند. البته پچ کورد نگزانس نیز در سایزهای مختلف در بازار موجود است.
علاوه بر این، پچ پنل های نگزنس در قالب های بارگذاری شده و بدون بارگذاری ارائه می شوند. پچ پنل شبکه با فرمت UTP و SFTP در بازار موجود است. در میان محبوب ترین این کابل ها، اندازه های زیر مشخص شده است:

  • کابل شبکه ۵ متری
  • کابل شبکه ۱۰ متری
  • کابل شبکه ۲۰ متری
پچ کورد نگزنس و پچ پنل نگزنس
پچ کورد نگزنس و پچ پنل نگزنس

کابل شبکه وارداتی

کابل های نگزنس موجود در بازار قابل واردات و یا استفاده در داخل کشور می باشد. کابل NGN وارداتی توسط مرکز فروش کابل NGN برای مصرف مصرف کننده وارد ایران می شود، اما کابل شبکه NGN داخلی توسط برخی از تولیدکنندگان کابل در ایران تولید و توزیع می شود.
لازم به ذکر است که قبل از خرید هر نوع کابل به خصوص در حوزه شبکه باید از اصالت و کیفیت کابل اطمینان حاصل کرد. در مرحله بعد، در مورد تکنیک های تشخیص کابل و نحوه آزمایش کابل شبکه صحبت خواهیم کرد.

تفاوت کابل نگزنس اصلی با تقلبی

کابل های شبکه نگزانس اصل و تقلبی ممکن است تفاوت چندانی با یکدیگر نداشته باشند، اما هر کدام کارایی و کارایی متفاوتی دارند. راه های زیادی برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن کابل شبکه وجود دارد که در زیر به معرفی چند روش می پردازیم.
کابل های شبکه فورج شده دارای هسته آلومینیومی بوده و تنها پوشش آنها مس است. این کابل ها CCA نامیده می شوند. سرعت و پهنای باند کابل های CCA بسیار کمتر از نوع اصلی است. علاوه بر این، این کابل ها نویز بیشتری دریافت می کنند. برای جدا کردن کابل CCA از کابل اصلی، می توان هسته و هادی کابل را مستقیماً گرم کرد. مس با قرار گرفتن در معرض حرارت تغییر رنگ داده و سیاه می شود، اما هادی های آلومینیومی در اثر حرارت مستقیم از بین می روند.
سرعت و پهنای باند انتقال داده در شبکه‌های متصل به کابل‌های LAN جعلی بسیار کمتر از شبکه‌هایی است که از کابل‌های LAN اصلی استفاده می‌کنند.
یکی از مهم ترین راه های تشخیص کابل های شبکه تقلبی، توجه به نوع بسته بندی کابل است که متخصصان شبکه تشخیص می دهند. زیرا نیاز به دقت و توجه بالایی دارد.
کارشناسان شبکه از تست هایی مانند تست فوکس برای تحلیل عملکرد کابل شبکه استفاده می کنند و با کمک اعداد به دست آمده واقعی یا جعلی بودن آن را تشخیص می دهند. کابل شبکه اصلی می تواند تست دائمی و تست لوله را در ارتفاع 90 متری بالای 5 تحمل کند.

نمایندگی فروش کابل نگزنس

امروزه کابل نگزنس به دو صورت وارداتی و مونتاژی در ایران عرضه می شود. در بازار ایران نمایندگان زیادی برای فروش این کابل وجود دارد و اکثر آنها در خیابان لاله زار فعالیت می کنند. شما می توانید ضمن مشاهده قیمت انواع کابل ناگزنس در سایت سرای شبکه به صورت مستقیم با فروشنده این محصول در تماس باشید.

قیمت کابل نگزنس

پس از معرفی کابل شبکه نگزنس، قیمت کابل شبکه نگزنس با توجه به کارایی، گروه، نوع کابل، نوع پوشش، استاندارد و … تعیین می شود.
با مراجعه به سایت سرای شبکه می توانید مستقیما با دفتر فروش و اپراتور کابل شبکه نگزنس تماس گرفته و آنچه را که نیاز دارید تهیه کنید. سرای شبکه برای تعیین هزینه کابل شبکه Cat6 SFTP و مقایسه آن با سایر کابل های شبکه ایده آل است.

کابل شبکه نگزنس و لگراند

نگزنس و لگراند دو شرکت بزرگ فرانسوی هستند که انواع تجهیزات شبکه را تولید می کنند. هر دو شرکت ظرفیت تولید کلیه تجهیزات شبکه از جمله پچ پنل، پچ پنل، کیستون، کابل و ترانکینگ را دارند. هر دوی این شرکت ها محصولات باکیفیتی را در بازار عرضه می کنند و طرفداران زیادی در بین مصرف کنندگان پیدا کرده اند.

شرکت نگزنس

در معرفی کابل شبکه نگزنس باید اشاره کنیم که نکسانس تولید کننده محصولات شبکه پسیو، شبکه فعال و فیبر نوری می باشد و دفتر مرکزی آن در کشور فرانسه می باشد.
این شرکت همچنین طیف گسترده ای از محصولات شبکه و مخابرات مانند پچ پنل ، پچ کورد، کابل شبکه، کیستون، سوکت و غیره را تولید می کند. این شرکت در سال 1897 تاسیس شد و در طول سال ها رشد و توسعه یافته است.

معرفی کابل نگزنس
معرفی کابل نگزنس

شرکت نگزنس در ابتدا کابل های برق تولید می کرد و در سال 2011 فعالیت خود را در زمینه تولید کابل های هوافضا آغاز کرد.
نگزنس در ابتدا متعلق به آمریکا بود، اما بعداً حق امتیاز به فرانسه اعطا شد. این گروه در حال حاضر در پروژه های فشار قوی، اطلاعات و مخابرات، پروژه های صنعتی، تجهیزات صنعتی، ساختمان سازی و زمینه های مرتبط فعالیت می کند.

دسته‌بندی مجله اینترنتی سرای شبکه
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت